יום רביעי, 11 במאי 2011

הוט ומירס יתמזגו?



פטריק דרהי הוא הבעלים של חברת הכבלים הוט ושל חברת מירס. בימים אלה חל משא ומתן בין שתי החברות לגבי מיזוגן. המיזוג בין הוט למירס היה צפוי כבר כשרכש לראשונה דרהי את חברת מירס. בנוסף, הכריז דרהי בעבר על כך שהוא מתכוון למזג את שתי החברות כאשר ההוצאה של השותפים שלו מחברת הוט תסתיים.

ואכן, מתקיימים מגעים לרכוש את החלק של ידיעות תקשורת, ומשפחת פישמן מכרה את האחזקות שלה ויצאה מהוט. לאחרונה, זכתה חברת מירס במכרז של משרד התקשורת, והיא צפויה להצטרף למפעילים הסלולריים הגדולים: פלאפון, אורנג' וסלקום. החברה השנייה שזכתה במכרז זה היא 018 אקספון.

אם אכן המיזוג בין הוט ומירס יצא לפועל, תיווצר חברת תקשורת שמסוגלת לספק לחברת בזק תחרות ראויה. עם זאת, בשלב זה עוד לא ידוע האם מירס תתמזג לתוך חברת הוט, האם הוט תציע עסקת מזומן בכדי לרכוש את מירס או שמא העסקה תתבצע במתווה אחר.

מעבר לאפשרות היווצרותה של חברת תקשורת גדולה, משמעות נוספת של המיזוג האפשרי היא שייחשפו בפעם הראשונה הנתונים הכספיים של מירס (אשר דוחותיה היו חסויים מכיוון שהיא חברה פרטית). זאת מכיוון שלצורך ביצוע העסקה יהיה נדרש לבצע לחברת מירס הערכה של שוויה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה