יום שני, 9 במאי 2011

סלקום ואורנג' רשמו לקוחות לאתר היכרויות ללא הסכמתם


תביעות ייצוגיות הוגשו גם נגד חברת אורנג' וגם נגד חברת סלקום. מסתבר שחברות הסלולר החליטו להתחפש לקופידון ולצרף לקוחות שלהם לאתר היכרויות בשם "פופיק". הבעיה היא שאף אחד מהלקוחות לא אישר את זה. בנוסף, אורנג' וסלקום גם חייבו לקוחות אלה על ההודעות שהם קיבלו מהאתר.

ככל הנראה לקוחות רבים מצאו עצמם רשומים לאתר היכרויות שהם מעולם לא נרשמו אליו, ואף חויבו ב-5 ₪ על כל מסרון שהם קיבלו מהאתר (ומדובר במסרונים רבים). לפי טענת התובעים, תהליך ההרשמה שנעשה היה לא חוקי. בבית המשפט המחוזי בתל אביב הוכיחו התובעים שהם באמת לא נרשמו בעצמם לאתר "פופיק" וגם לא אישרו שסלקום ואורנג' ירשמו אותם. יותר מכך, הוכיחו התובעים שלא נתנו את הסכמתם לכך שהחברות אורנג' וסלקום יחייבו אותם על קבלת מסרונים מאתר ההיכרויות.

בימים אלה התקבלה עסקת פשרה בין התובעים ובין סלקום ואורנג'. זאת לאחר שהשופט ענת ברון אכן אישר שהרישום של לקוחות ללא הסכמתם הוא דבר שלא התבצע כדין, ושאכן הוכח שזה המקרה. לפי הסכם הפשרה, אורנג' וסלקום מחויבות להחזיר את הכסף שגבו מלקוחותיהם בדרך זאת (ומדובר על סכום מכובד של יותר מ-5 מיליון ₪). בנוסף, התובעים הייצוגיים יקבלו מחברות הסלולר פיצוי בסך של 82,500 ₪. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה